Rob White, dyrektor firmy Renault Sport, odpowiedzialnej za dostarczanie do Formuły 1 jednostek napędowych pod szyldem francuskiego producenta samochodów, nie wierzy w plotki o powrocie do sportu Toyoty a nawet Hondy.
Obaj japońscy producenci aut opuścili Formułę 1 na skutek globalnego kryzysu finansowego, jednak w ostatnim czasie w mediach pojawiło się wiele doniesień sugerujących chęć powrotu Japończyków do F1. Miałyby temu sprzyjać regulacje techniczne, które drastycznie zmienią silniki już w sezonie 2014.W padoku w Bahrajnie pojawiły się plotki sugerujące, że do F1 mogłaby także powrócić Toyota, jednak Rob White z Renault Sport nie wierzy ani w te doniesienia, ani nawet, w wydaje się coraz bardziej prawdopodobne, informacje o powrocie Hondy, która od sezonu 2015 miałby zaopatrywać w jednostki napędowe McLarena a być może także Saubera.
„Tak, nawet Toyota kusi powrotem” pisał Roger Benoit ze szwajcarskiego Blicka. „Japończycy mają na celowniku Williamsa i mogliby w ten sposób pomóc powrócić do sportu Kamui Kobayashiemu.”
Rob White z Renault Sport nie wierzy jednak w te doniesienia, podając dość przekonywujące argumenty.
„Jeeli oni chcieliby powrócić dlaczego nie biorą udziału w spotkaniach przygotowawczych?” mówił dla Auto Week White. „Nigdy nie otrzymaliśmy od nich prośby w tej kwestii- na spotkaniach zawsze są obecni jedynie przedstawiciele Ferrari, Mercedesa i nas.”
„Niemniej Honda i Toyota mogłyby bez problemu poprosić FIA o zgodę i dołączyć do nas.”
„Nie jestem w stanie wyobrazić sobie, że firma chciałby powrócić do sportu nie mając wpływu na regulaminy” stwierdzał White.
25.04.2013 10:10
0
Nie mam nic przeciwko ,żeby wrócili. Zawsze to ciekawiej.
25.04.2013 10:38
0
ciekawiej to by było przy dowolnych dostawcach opon
25.04.2013 11:01
0
@2 Tak i ten sam bajzel co w Indianapolis. Nie dziekuje raz juz przerabialismy wystarczy. Pamietaj ze lepsze jest najwiekszym wrogiem dobrego
25.04.2013 12:09
0
@2 Zdecydowanie nie. Dostawca koniecznie musi być jeden ale niech zrobią coś z obecnymi oponami aby kierowcy mogli sie na nich ścigać ,a nie bać o ich stan.
25.04.2013 12:33
0
"dostarczanie do Formuły 1 jednostek napędowych pod szyldem francuskiego producenta" Dobrze napisane "Pod szyldem" Bo to nie silnik konstrukcji i produkcji renault. Tam jest tylko naklejka Renault.
25.04.2013 13:26
0
każdy z producentów ma inne cele, wymagania, wizje jak sobie wyobraża silniki w F1 dlatego całkiem fajna byłaby dowolnosc silników - jeśli renault tak chce ratowac świat lub miec odzwierciedlenie do sowich aut drogowych niech ma w bolidach 1.6, Mercedes mógłby pozostac przy V8 a Ferrari wrócic do V10 - wiem, wiem pobożne życzenia !
25.04.2013 14:24
0
to było by ciekawe stare, a zarazem nowe zespoły dodałyby walki f1
25.04.2013 14:33
0
Niech te zespoły wrócą,
25.04.2013 16:40
0
Co do opon, dopóki nie przywrócą tankowania podczas wyścigu nigdy nie będzie w tej kwesti idealnie.
25.04.2013 16:42
0
A co do ekologii w F1. Co to za bezsensowna propaganda, ścigajmy się trolejbusami F1 wtedy będzie prawdziwa ekologia.
26.04.2013 00:37
0
@5 A ten znów stara się zabłysnąć swoją wiedzą z 3-miesięcznego stażu... :)
26.04.2013 01:46
0
No na podstawie AutoŚwiatu bo napisali ze Lagune ciezko sprzedać z 1.9dCi ;)
26.04.2013 09:03
0
@melo. No i co z tego, że Renault daje naklejkę? Kto w takim razie opłaca ten biznes? Chcesz mi powiedzieć, że Renault nie daje żadnego wsparcia tylko "tak o" posiadają prawa do nazwy? Bzdura. Skoro jest naklejka to znaczy, że jest to Renault i tyle.
26.04.2013 09:47
0
I pytajnik znikł. Jak teraz odczytać ten tekst ?
26.04.2013 19:27
0
fajnie by było jakby powróciły te zespoły do F1. nie mam nic przeciwko :)
27.04.2013 18:16
0
Jak Pirelli dostanie więcej szmalcu, to i opony będą mocniejsze. Jaka kasa, taka praca... ;D
29.04.2013 08:22
0
Trochę mnie zdziwiło to stwierdzenie o naklejce Renault. Odpowiadają za projekt, za produkcję odpowiadało Mecachrome i to jest całkiem normalna praktyka...dają know how i pieniądze, a że wyspecjalizowana firma wdraża ich myśl techniczną, to co z tego????
29.04.2013 19:56
0
Ja bym chciał Audi i Honde w F1, za mało jest fabrycznych zespołów w F1. Tak na prawde jest tylko Ferrari. Bo Mercedes niby zespół fabryczny a siedzibe ma w Angli, dla mnie jest to troche dziwne.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się